< Terug naar overzicht

Omgaan met publiek voor toezichthouders: correct én klantvriendelijk toezicht houden

Je bent vaak het eerste aanspreekpunt voor burgers. Elke keer dat een bezoeker je contacteert, vormt hij een indruk over de organisatie in zijn geheel. Daarom is het van belang dat je over een aantal sociale vaardigheden beschikt om de bezoekers op een professionele manier verder te helpen. Daarnaast word je als toezichthouder ook dikwijls als eerste geconfronteerd met incidenten en is het je taak om daar op een gepaste wijze op te reageren.

Vind je niet altijd de juiste manier om te reageren wanneer mensen je aanspreken? Hoe pas je streng maar rechtvaardig zijn in de praktijk toe?

Na deze opleiding heb je deze obstakels overwonnen!

Inhoud

  • een boodschap overbrengen op een duidelijke manier
  • verbale communicatie
  • non-verbale communicatie
  • para-verbale communicatie
  • actief luisteren
  • open staan voor het referentiekader van de ander
  • onbevooroordeeld open vragen stellen
  • in je houding laten merken dat je luistert
  • assertief reageren bij incidenten
  • hoe de zaken het best verwoorden wanneer iemand de regels overtreedt
  • hoe kom ik over
  • hoe een incident onder controle houden zonder dat er agressie ontstaat

Doelgroep

medewerkers met een toezichthoudende functie

Leerdoelstellingen

Na deze opleiding ken je:

  • de rol van een toezichthouder als aanspreekpunt
  • de basis van gespreksvaardigheden

Na deze opleiding kun je:

  • professioneel communiceren als toezichthouder
  • actief luisteren
  • omgaan met personen die de regels overtreden

Praktisch

  • Begeleiding:
    Chantal Hendrikse, Novare
  • Waar en wanneer:
    • dinsdag 19.12.2017 van 9.00 tot 16.00 uur

    • Inovant - Coveliersgebouw, Boomgaardstraat 22, 2600 Berchem (Antwerpen)
  • Inschrijven:
    € 150,00
    Inschrijven mogelijk tot maandag 18.12.2017
  • Contactpersoon:
    Sandy Bal
    sandy.bal@provincieantwerpen.be
    03 240 55 05