< Terug naar overzicht

Wervend schrijven: teksten met meer impact!

Met je teksten wil je de lezer informeren. Maar dat niet alleen: je wil die lezer vooral ook overtuigen. Om dingen te doen, om dingen te denken.

Tijdens de opleiding wervend schrijven verwerf je de technieken om die teksten te laten wérken. Zodat ze maximaal beantwoorden aan de verwachtingen van de lezer en aan jouw verwachtingen. Daarbij ligt de klemtoon niet alleen op de formuleertechnieken, maar ook op technieken om die informatie te selecteren en te structureren. En vooral op de strategieën om te overtuigen. Want die verschillen van tekst tot tekst. Een webtekst is immers een heel ander soort communicatie dan een flyer of een artikel in een infomagazine. Aan de slag dus om bewuster en met meer impact te gaan schrijven!

Inhoud

dag 1

  • inzicht in het verloop van het overtuigingsproces
  • de voorwaarden om overtuigend te communiceren
  • formuleertechnieken voor wervend schrijven
  • de informatie selecteren en structureren
  • de aandacht van de lezer trekken en houden
  • schrijven voor aarzelende lezers

Je werkt tussen dag 1 en 2 een eerste versie uit van enkele nieuwe teksten of een nieuwe actie.

dag 2

  • de invulling van de technieken uit dag 1 in
  • een communicatieplan uitwerken voor een concrete activiteit of actie en de tekstuele invulling ervan
  • folders, flyers en brochures
  • webteksten en e-nieuwsbrieven
  • artikels en persberichten
  • print- en schermteksten

De opleiding is opgezet als een workshop waarin je werkt met teksten uit je eigen organisatie. Voor dag 1 breng je daartoe alle communicaties mee rond twee concrete activiteiten uit je bestuur. Je werkt tussen dag 1 en 2 bij voorkeur een eerste versie uit van enkele nieuwe teksten of een nieuwe actie.

Doelgroep

(communicatie)medewerkers en leidinggevenden

Leerdoelstellingen

Na deze opleiding kun je:

  • de technieken voor het wervende en overtuigende schrijven toepassen in folders, brochures, webteksten, nieuwsbrieven, enz.
  • de informatie selecteren en structureren in functie van het tekstgenre
  • een communicatieplan uitwerken voor een activiteit en daarbij de verschillende tekstgenres integreren

 

Praktisch

  • Begeleiding:
    Jef Verheyen, Ampersandt
  • Waar en wanneer:
    • vrijdag 10.11.2017 van 9.00 tot 16.00 uur
    • vrijdag 01.12.2017 van 9.00 tot 16.00 uur

    • Inovant - Coveliersgebouw, Boomgaardstraat 22, 2600 Berchem (Antwerpen)
  • Inschrijven:
    € 335,00
    Inschrijven mogelijk tot vrijdag 13.10.2017
  • Contactpersoon:
    Sandy Bal
    sandy.bal@provincieantwerpen.be
    03 240 55 05