< Terug naar overzicht

Een sterke community creëren via digitale communicatie

Facebook, Twitter en Linkedin. Het zijn maar enkele sociale media.

Maar welk medium kan je als lokaal bestuur het best gebruiken voor jouw externe communicatie? En waarom? En moet je dan ook nog altijd een website hebben?

Dat en vele andere vragen krijgen een antwoord tijdens deze sessie waar je ingaat op de mogelijkheden van digitale communicatie voor jouw bestuur. Aan de hand van concrete tips uit de praktijk krijg je inzicht in welke doelstellingen je best met de verschillende digitale kanalen kan bereiken.

Na deze opleiding til jij de digitale communicatie van jouw bestuur naar een hoger niveau.

Inhoud

  • introductie in digitale communicatie

    • verschillende sociale media en hun doelpubliek

    • website, digitale nieuwsbrief en sociale media: de (strategische) verschillen

  • hulpmiddelen in digitale communicatie

    • een content kalender opstellen

    • welke boodschappen via welk kanaal

    • het gebruik van je digitale media opvolgen (soorten analytics tools)

    • handige digitale tools

Doelgroep

communicatiemedewerkers van de verschillende diensten

Leerdoelstellingen

Na de opleiding ken je:

  • de opportuniteiten en valkuilen van de belangrijkste digitale kanalen

Na deze opleiding kun je:

  • de geleerde technieken inzetten voor het opbouwen van een digitale community

Praktisch

  • Begeleiding:
    Jeroen Naudts, JN Consultancy
  • Waar en wanneer:
    • dinsdag 12.12.2017 van 9.00 tot 16.00 uur

    • Inovant - Coveliersgebouw, Boomgaardstraat 22, 2600 Berchem (Antwerpen)
  • Inschrijven:
    € 150,00
    Inschrijven mogelijk tot vrijdag 10.11.2017
  • Contactpersoon:
    Lies Heylen
    lies.heylen@provincieantwerpen.be
    03 240 55 94