< Terug naar overzicht

Personeelsbeheer: sociale voordelen en voordelen alle aard

Wist je dat een lokaal bestuur heel wat extraatjes aan zijn medewerker kan toekennen binnen een budgettair kader? Tijdens deze workshop zoomen we in op het toekennen van sociale voordelen en voordelen van alle aard bij lokale besturen.

Na afloop kan je aan de slag om van jouw lokaal bestuur een nog aantrekkelijkere werkgever te maken.

Inhoud

  • onderscheid sociale voordelen, voordelen alle aard en voordelen in natura

  • verschil met kostenvergoedingen

  • welke voordelen kunnen er volgens het RPB van 7 december 2007 en 10 november 2012 worden toegekend

  • wat is het standpunt van de RSZ en de fiscus

  • praktische tips voor het opmaken van beleidslijnen en andere reglementen

  • hoe moeten deze voordelen verwerkt worden in het loon

Doelgroep

medewerkers van de personeelsdienst

Leerdoelstellingen

Na deze opleiding ken je:

  • de verschillende sociale voordelen en voordelen alle aard die een lokaal bestuur mag en kan toekennen
  • de mogelijke gevolgen van de herkwalificatie tot loon door de fiscus en de RSZ
  • tips en richtlijnen om moeilijkheden te vermijden

Na deze opleiding kun je:

  • een volledig dossier opbouwen dat je sterker maakt bij eventuele controles en discussies

Praktisch

  • Begeleiding:
    Dirk Neefs, Acerta
  • Waar en wanneer:
    • woensdag 08.11.2017 van 9.00 tot 12.00 uur

    • Inovant - Coveliersgebouw, Boomgaardstraat 22, 2600 Berchem (Antwerpen)
  • Inschrijven:
    € 115,00
    Inschrijven mogelijk tot dinsdag 07.11.2017
  • Contactpersoon:
    Lies Heylen
    lies.heylen@provincieantwerpen.be
    03 240 55 94