< Terug naar overzicht

Online hulp in OCMW’s: inspirerende voorbeelden

We gebruiken bijna dagelijks online diensten. Hierbij denken we aan bankieren, shoppen, vakantieboekingen, … Maar wist je dat je ook als OCMW online dienstverlening kunt aanbieden? Er zijn reeds heel wat OCMW’s die tal van inspirerende onlinehulptoepassingen voor hun bezoekers en cliënten gebruiken. Tijdens deze opleiding maak je kennis met dergelijke onlinetools zodat je een gefundeerd besluit kunt nemen over het al dan niet integreren van online dienstverlening in jouw werking.

Inhoud

  • omschrijving en definitie van ‘onlinehulp’ en ‘blended hulp’ in OCMW’s

  • visie en positie van blendend hulp en onlinehulp in het hulp- en dienstverleningsaanbod van OCMW’s

  • demo van inspirerende onlinehulptoepassingen voor OCMW’s met nadruk op ‘algemene sociale dienstverlening’ en ‘sociale activering’

Doelgroep

OCMW-medewerkers en -leidinggevenden

Leerdoelstellingen

Na deze opleiding ken je:

  • de voordelen van onlinehulptoepassingen in de communicatie tussen OCMW en cliënten

  • diverse inspirerende online tools uit binnen- en buitenlandse OCMW’s

Na deze opleiding kun je:

  • een visie formuleren op blended hulp: de mix van face-to-face- en online dienstverlening in OCMW’s

  • voor- en nadelen van het gebruik van online toepassingen benoemen zowel vanuit het standpunt van de OCMW-medewerker, het OCMW-bestuur en de cliënt

 

Praktisch

  • Begeleiding:
    Philippe Bocklandt, Arteveldehogeschool
  • Waar en wanneer:
    • dinsdag 05.06.2018 van 9.00 tot 12.00 uur

    • Inovant - Coveliersgebouw, Boomgaardstraat 22, 2600 Berchem (Antwerpen)
  • Inschrijven:
    € 70,00
    Inschrijven mogelijk tot vrijdag 04.05.2018
  • Contactpersoon:
    Lies Heylen
    lies.heylen@provincieantwerpen.be
    03 240 55 94